Friday 30 September 2011

Ujian Allah yg maha hebat

Kematian Iman benar2 merentap emosiku. Anak ini dinanti2 oleh kami dan airell. Sementelah, airell pun dah besar. Dah 4 thun. Kami rasakan memang inilah mase yg sesuai utk kami menambah ahli keluarga yg baru. Dalam menanti kelahiran baby, segala kelengkapan telah aku siapkan. Tinggal lagi nak pertaruhkan nyawa utk bersalin aje. Semua dah complete. Masih segar dlm ingatan, anak dlm kandungan kurg move. Kami ke klinik utk scan, alhamdulillah. Xde ape2 mslh. Dr menasihatkan aku agar berehat dan keesokannya, aku MC. Dalam pada tu, sempat lagi shopping brg baby. Mggu seterusnya, aku ke klinik kerajaan utk rawatan susulan. Terkejut gak bile nurse tak jumpe nadi baby. Tp lepas tu, ok plak bile dah dpt dgr jantungnya berdegup. Tp, aku maklumkan pd dr, baby kurg move, dan aku direfer ke hospital Serdang. Di sini, akhirnya aku kehilangan anak g dikandung. Dr scan sekali lagi, dan mengesahkan, anakku telah meninggal dlm kandungan. Jantungnya tidak lagi berdenyut. Tapi, siap sgka, pada mase itu, aku masih tidak menangis. Cume terkejut. Bila Dr mengatakan aku akan diinduce, itu yg membuatkan aku menangis. Aku tak tahu utk melalui saat2 itu. Melahirkan anak yg telah meninggal..Subhanallah..Aku tidak akan mendgr lagi suara tangisannya. Emosiku terganggu..Aku memilih utk diinduce di Hospital sultanah Bahiyah kerna ingin dia dikebumikan di sana...Maaf kwn2, emosiku terggu...

No comments:

Post a Comment